VROUWenKRACHT Alkmaar     Van Maerlantstraat 8-10   1813 BH Alkmaar | vrouwenkrachtalkmaar@gmail.com   |   tel: 06 45 00 35 33

Mail: vrouwenkrachtalkmaar@gmail.com

VROUWenKRACHT

          Alkmaar

Home
Share on Facebook


Omgaan met psychische klachten

terug

Biodanza


In deze bijeenkomsten worden vrouwen bewust gemaakt over hun situatie, hoe zij daarmee omgaan, en hoe dit invloed heeft op het ontstaan (of voorkomen) van psychische en lichamelijke klachten.

Centraal staat het delen van ervaringen en samen oplossingen vinden.


Biodanza

Biodanza is een succesvolle bewegingsactiviteit, waaraan vrouwen met of zonder psychische en lichamelijke problemen veel plezier ervaren en na deelname het gevoel hebben beter in hun vel te zitten.

Biodanza, Pilates, weerbaarheidstraining en wandelgroep … een traject met aandacht voor je gezondheid


Steeds vaker weten de praktijkondersteuner van de arts of medewerker van de GGZ onze organisatie VROUWenKRACHT te vinden. Zij wijzen hun cliënten op de mogelijkheden die het wijkcentrum en V&K te bieden hebben. Daarbij gaat het veelal om vrouwen die hun weg in de samenleving nog moeten vinden en de taal onvoldoende onder de knie hebben.

Extra aandacht verdienen vrouwen die nog relatief kort in Nederland zijn. Naast deelname aan de weerbaarheidstraining, motiveren wij vrouwen om ook deel te nemen aan andere activiteiten die bijdragen aan het verminderen van mentale problemen, zoals wandelen en biodanza en nu ook pilates.


In dat kader bieden wij een traject van activiteiten aan bestaande uit:



Vrouwen kunnen zich voor dit traject inschrijven via vrouwenkrachtalkmaar@gmail.com of door te bellen met Houriya Abbou:

06-45 00 35 33; of langskomen tussen 9-12uur van maandag tot woensdag bij het wijkcentrum

Pilates


De Pilates Methode, ontwikkeld door Joseph Pilates, is een oefenmethode voor het gehele lichaam. In de methode wordt gewerkt aan de ultieme balans tussen mind en body en de samenhang tussen kracht, souplesse en controle.



Pilates

1. Concentratie

2. Centreren

3. Bewegen met aandacht

4. Heel precies bewegen

5. Vloeiende bewegingen

6. Ademhaling

Weerbaarheidstraining


Op een plezierige en ontspannen manier leren we om meer zelfvertrouwen te krijgen en sterker in het leven te staan.Deze cursus richt zich vooral op de geestelijke weerbaarheid, maar bevat ook fysieke oefeningen


Meer over de weerbaarheidstraining

Weerbaarheid

Wandelgroep


Deelname aan de wandelgroep geeft vrouwen ruimte voor en aandacht aan je gezondheid


Wandelgroep

aansluitend op de Huiskamer

drie kwartier wandelen

door de natuur … het park

met

rek-oefeningen